Contact

  • Bel direct:0494 - 237 777
  • Sales:sales@vedaweb.nl
  • Support:support@vedaweb.nl
  • Adres:Willem de Zwijgerstraat 36A - Budel

Sluiten

Ondersteuning

Analyseren & monitoren

  • 9
    jul

Analyseren & monitoren

Oké, u heeft een website. En nu? Hoe weet u of uw pagina wel daadwerkelijk bekeken wordt en wat mensen aanspreekt? Ik bedoel, leuke en nieuwe content wordt bekeken en leidt tot terugkerende bezoekers. Maar wanneer vindt uw klant het interessant? Iedereen heeft andere interesses, toch?

Analyseren

Er zijn diverse manieren om het verloop van uw bezoekers te analyseren. De meest bekende is wel Google Analytics, een uitgebreid en gratis programma waarmee u eenvoudig toezicht kunt houden. Met Google Analytics kunt u niet alleen zien hoeveel bezoekers uw pagina genereert, maar worden ook diens demografie, interesses en afkomst weergegeven. Daarnaast wordt getoond welke pagina’s het meest bezocht worden, hoe lang de bezoeker op de pagina actief is geweest en welke route zij hebben gevolgd. Dit is slechts een greep uit de vele mogelijkheden die Analytics biedt. Door deze informatie nauwlettend in de gaten te houden en hierop in te spelen, kunnen betere resultaten worden behaald.

515px-Google_Analytics_Sample_Dashboard


Monitoren

Een ander, niet onbelangrijk, onderwerp is het monitoren van uw merk. Overal op internet worden mogelijkheden geboden om over alles en iedereen te praten. U heeft dan ook een stapje voor als u dit goed in de gaten houdt en waar nodig inspeelt op reacties, hiermee kunt u klanten binden en/of nieuwe klanten werven. Er zijn diverse websites en programma’s beschikbaar die dit mogelijk maken, van betaalde software zoals Coosto en Hootsuite tot gratis websites zoals Google Alerts en Social Mention. Iedere software beschikt over een andere kwaliteit en de één heeft dan ook meer of minder opties dan de ander.